06 november 2010

Idag har vi tänt ljus


Idag är dagen då man ska tänka på sina nära och kära som inte finns med oss längre, alla helgona. Givetvis ska man göra det andra dagar med, ibland kanske varje dag men jag kan inte hjälpa att jag gillar den här dagen. På något sätt känns det som om man har något gemensamt med alla andra som tänder ljus på gravarna och tar sig tid att sakna och minnas en stund.

Vår lilla familj gick till kyrkogården vid fyratiden när det började skymma. Jag är känner mig väldigt tacksam över att jag har fått dela många år med mina släktingar. Mormor, morfar och farfar blev alla väldigt gamla och mådde bra väldigt länge. Vi var inne i kapellet och även minneslunden och tänd ljus för dem och för Daniels släktingar. Det var helt otroligt vackert med alla ljus på kyrkogården och just minneslunden var som ett glittrande hav av ljus.

Vi gick givetvis också till Daniels mammas grav. Jag är ledsen över att aldrig fått träffa henne men framför allt för Daniels skull och även för Tove som inte har någon farmor.

1 kommentar:

Karin sa...

Åhhhh, vad roligt!!! har ni fått bebis???!!!! Det hade jag inte en susning om! Stort grattis till stolta föräldrar (jag vet att det va ett tag sen hon ploppade ut men ändå). Hoppas allt e bra med er! Massa kramar Karin (Jobbade på Dogstore i sthlm)