27 januari 2009

Erssons

Idag var jag i Fruängen och passade på att köpa med mig mat från Erssons. Erssons finns både i Fruängen och Sickla serverar bl a pajer, sallader och fiskrätter. Det finns dessutom en hel del delikatesser att köpa, som olivoljor, choklad och kryddor. Nästa gång jag är där kanske jag provar "Delikata chips gjorda på delikatess- och blåkongopotatis kryddade med Tång och algsalt".
Tidigare när jag varit där vid lunchtid har det varit helt fullt i restaurangen och det var det idag med. Det var dessutom kö för att beställa mat... den började på trottoaren utanför restaurangen. Så min lunch fik bli en pastasallad med kyckling och salami som jag tog med och åt i bilen.
Till salladen fick man bröd och dressing om man ville. Den kostade 70 kr och var väldigt god. Man fick dessutom ganska mycket så min låda räckte till både lunch och energipåfyllning på eftermiddagen.

Inga kommentarer: