17 mars 2009

Bandy....

Jag har blivit lite förtjust i bandy... Daniel är ju bandyfrälst och innan jag träffade honom hade jag aldrig tittat på bandy! Daniel håller på Västanfors som spelar i allsvenskan och Västerås som för några minuter sedan gick till SM-final. Så jag sympatihejar på de lagen och tycker att det är riktigt kul att se. För mig som inte är så insatt så är bandy ungefär som en blandning mellan fotboll och ishockey. Man spelar såklart på is med skridskor och klubba, som i hockey. Men planen är ungefär lika stor som en fotbollsplan och man har elva spelare på plan. Målet är dessutom betydligt större än ett hockeymål.

Tyvärr skall Daniel jobba på lördag då Västerås spelar SM-final mot Edsbyn på studenternas i Uppsala... Så vi kan inte åka och se matchen... Men jag kommer iallafall att sitta vid tvn..!

Inga kommentarer: