13 januari 2010

Matnojjor...

Man brukar ju ha matnojjor när man är med barn... Jag har inte haft något jättebegär av mat men lite vanor har blivit ändrade... Istället för kaffe dricker jag varm choklad. Varm choklad är ju alltid gott men just nu är det ännu bättre än vanligt och dessutom ett bra substitut till kaffe som sedan jag blev gravid inte alls varit lika lockande som tidigare...

En annan sak som jag råkar tycka är godare än vanligt nu är risgrynsgröt... Passar både till frukost och kvällsmat! Daniel tycker att jag är lite konstig på den punkten eftersom han själv håller sig till ett mål gtöt per år. Den traditionsenliga julgröten på jobbet.

Vi har ytterligare en dam här i familjen som har en matnojja ... Bezzie. Iofs så är hon ju alltid matgalen men varje gång man skalar citrusfrukter kommer hon som ett skott! Det slår aldrig fel. Inte helt vanligt med hundar som gillar citrusfrukter...

Inga kommentarer: