20 oktober 2012

Sockersug...

Sedan i tisdags har vi varit duktiga och inte ätit varken godis eller annat snask... Det har nämligen blivit lite väl mycket sånt på sista tiden och nu när jag inte längre har en stor gravidmage att skylla på så har jag tänkt försöka komma i mina gamla kläder igen. Så nu har jag bestämt mig för att hålla mig till att bara äta godis och annat liknande på lördagar. Det är dock inte helt lätt...

Idag var det alltså ok att äta lite gott fika till kaffet men eftersom jag känt ett ganska ordentligt sockersug nu i veckan så ville jag inte ge efter för mycket utan letade upp en chokladmousse med hallon som innehåller mörk choklad men inget mer socker än så. Receptet på här och det blev supergott! Kan varmt rekommenderas!
Tyvärr har jag ingen fin bild på chokladmoussen...  de försvann innan jag kom på tanken på att ta en bild av dem! :)

Inga kommentarer: