18 juli 2013

Camillas sjal



Min syster fyllde år den 12 juli och för ovanlighetens skull var jag väl förberedd. Jag hade börjat virka en sjal för några veckor sedan och den blev klar flera dagar innan födelsedagen! Sjalen är en virkad trekantssjal som jag gjort i Drops Baby merino. Syrran tycker att det mesta i ull kliar så då passade merino perfekt. Det är supermjukt. Längst ner har jag virkat in pärlor. Det syns inte så tydligt på bilderna men det blev väldigt fint och det var inte så svårt.

Min syrra blev såklart väldigt glad för sjalen och jag är väldigt nöjd med den. Den är tunn och mönstret framträder tydligt. Att den är i ull gör att den värmer lite trots att den är så gles vilket ju passar både på sommarkvällar och under en höstjacka.





1 kommentar:

Unknown sa...

Hej
Vilken fin sjal!
Du har möjligtvis inte mönstret till den, eller vet vart jag kan hitta det <3
Vänliga hälsningar