10 maj 2009

Barnvakt och retrosagor...

I helgen har jag varit barnvakt till Emma. Det har varit himla mysigt och det var mest bara jag och Emma för Daniel har jobbat hela helgen. Vi var på Vallby friluftsmuseum och kollade på grisar, matat ankor vid Svartån, gick till leksaksaffären, bakade sockerkaka och lagade spagetti och köttfärssås.

Igår när Daniel kom hemfrån jobbet blev han såklart jättepoppis eftersom han är så rolig och busar och såklart lite för att han kom hem med det efterlängtade lördagsgodiset... Efter middag och godis fick Daniel spela både Piano och gitarr för Emma och så blev det en massa bus. Senare läse Daniel böcker för Emma. Här hemma har jag haft ett par böcker som är sparade sedan jag var liten, bland annat boken "Totte och Malin"...


Det började bra men efter att de kommit en bit i boken höll jag på att skratta ihjäl mig! Helt plötsligt kommer de till ett uppslag i boken som Daniel snabbt bläddrar förbi... Hahaha
Boken är förövrigt skriven 1973...

1 kommentar:

Karin sa...

*ASG* Förstår att du började skratta!!! hahahahahahahhahaa Kram!