23 februari 2011

Lila smycken



På lördag ska vi på bröllop. Det är Daniels bror som gifter sig och det ska verkligen bli jättekul! Jag har redan förberett med att köpa vattenfast mascara!
I helgen var vi på stan och Daniel köpte skjorta och slips som han ska ha på sig och jag kom på att det kunde vara trevligt att färgmatcha honom. Han ska ha lila slips så jag har sprungit runt och försökt hitta en lila sjal eller något liknande. I vintras fanns det mycket lila men det enda jag hittade nu var tjocka halsdukar och det skulle ju inte riktigt passa att sitta med ytterkläder på en bröllopsmiddag. Nu verkar det mest som om allt; kläder, sjalar mm ska gå i den inte jätteroliga färgen beige.


Då kom jag istället på att jag kanske kunde hitta lila smycken. Men inte heller det var så lätt som jag tänkt mig. Så jag gick istället till Panduro för att se om jag kunde hitta lila pärlor och helt enkelt göra smycken själv. Jag har en tång och lite pärlor här hemma men inte så mycket. Jag använder det inte heller så ofta för jag tycker att det är svårt att få inspiration. Nu blev det både halsband och armband och jag måste nog säga att jag är riktigt nöjd med resultatet!

Inga kommentarer: