21 november 2012

Potträning...

Idag har jag köpt trosor till Tove. Det blev ett 5-pack med trosor i rosa, lila och grönt och när vi kom hem vill Tove såklart prova dem direkt. Första trosan och byxorna över dem blev ganska fort nerhissade men sen lyckades vi faktiskt med ett lyckat pottbesök. Kiss i pottan vilket resulterade i en stolt Tove och en om möjligt ännu stoltare mamma! Dessutom blev det belöning till Tove i form av en glasspinne.

Sen hände ytterligare tre olyckor med mer smutstvätt till följd. Tove testade att sitta på pottan ibland under tiden utan att det kom något. Men efter klädbyte nr 4 vände det och ytterligare en gång kissade hon och det kom till och med bajs en gång!

När Daniel kom hem var det en stolt Tove som satt på pottan. Nu hade hon dessutom själv kommit på att hon ville sitta där. Tidigare hade jag frågat henne typ var femte minut... Efter middagen åkte jag på syjunta hos Sara och senare på kvällen fick jag sms av Daniel om att hon kissat ytterligare två gånger! Vilket säkert märks på tonen i det jag skriver så måste jag ju medge att jag är väldigt stolt över vår lilla tjej. Att hon dessutom verkar tycka att det är ganska kul och själv blir väldigt glad när hon lyckas känns ju som en bra förutsättning för att lyckas.

Nu är alla nerkissade kläder tvättade så att vi kan testa vidare imorgon!


Lägg till bildtext

Inga kommentarer: