22 augusti 2013

Cykel

Jag har köpt en ny cykel! Igår var vi på invigningen av XXL här i Västerås och de hade massor med invigningserbjudanden. Ett av dem var den här snygga cykeln. Det är en hybridcykel som egentligen kostar 7499 kr och nu var det halva priset.

Jag har redan en cykel men har kommit på att jag verkligen gillar cykling. Nu när semesterfrossan är över vill jag verkligen komma i form igen och mina vänner är ute i spåret och springer var och varannan dag. Jag har däremot kommit på att jag inte gillar löpning. Jag känner mig tung, det går långsamt och är tråkigt. Att cykla gillar jag däremot och senaste veckan har jag cyklat en mil varannan dag.

Dessutom har jag fått nytt jobb och kommer att börja jobba här i stan om ett par veckor. Det innebär att jag kommer att kunna cykla till jobbet ganska ofta.

Ikväll var jag och Frida ute och invigde min cykel och rekade desssutom hur det är att cykla till Vallby. Där kommer jag att jobba i höst och hon kommer att plugga precis i närheten. Det var jättehärligt att cykla på min nya cykel! Jag är verkligen supernöjd. En annan bra sak jag köpte igår var vadderade cykelbyxor och det var verkligen stor skillnad. Vi cyklade 18,4 km och det var skönt att slippa ha en öm rumpa efter det!

Inga kommentarer: