18 augusti 2013

Stor tjej!


Jag tog lite bilder på barnen och katterna igår och när jag sedan tittade på bilderna på Tove blev jag nästan lite tårögd. Vart har vår lilla tjej tagit vägen? Hon ser ju så stor ut. Hon är ju bara 3 år men nu börjar hon bli större. Hon är klurig och tänker och pratar på ett nytt mognare sätt.

Tove har börjat på stora avdelningen på dagis och älskar det. Hon är så stolt och förra veckan frågade hon oss flera gånger om hon skulle till stora eller lilla avdelningen imorgon som för att försäkra sig om att hon verkligen fick gå dit igen. Jag förstår henne. På stora avdelningen finns hur mycket roliga saker som helst och ett helt rum med bara en massa pysselsaker. Det skulle ju vara rena paradiset även för mig!

Det är ju iallafall tur att hon är en kramtjej. Hon vill gärna sitta i knät och gosa och ibland beter hon sig som en bebis med... Det är inte alltid kul men den kramiga tjejen vill jag alltid behålla!

Inga kommentarer: