05 juli 2011

Cykling


Jag fick ju min cykel fixad förra veckan och när jag och Tove har varit ute på cykelturer så har jag loggat vart vi har cyklat med hjälp av min telefon. När jag kollade hur mycket jag hade cyklat förra veckan blev jag lite förvånad... Jag hade lyckats trampa 5,2 mil på en vecka! Inte illa!


Tove och Felix

I torsdags cyklade jag, Frida och Sara till Vallby friluftsmuseum vilket resulterade i 16 km. Där åt vi lunch i gröngräset och gick och tittade på illaluktande grisar och söta getter. Jag hade i ett tanklöst ögonblick på morgonen bestämt mig för att ta med Bezzie till Vallby. Hon klarade att springa hela vägen dit men på vägen hem var det så varmt så hon fick sitta i en av cykelvagnarna tillsammans med Tove.


Sara och Frida och alla barnen

Viktor sov i sin cykelkärra

Den kvällen hade vi bestämt med Acke och Ellinor att träffas nere på stan och vi bestämde oss för att cykla ner dit. Så det blev 10 km till på en dag! Daniel cyklade med toves sulky på styret så väl där somnade hon efter att vi ätit middag ute. Vi hade med oss hörselkåpor till henne så hon sov gott genom konserten med Daniel Adams Ray och vaknade lagom tills vi skulle cykla hem igen. Det blev en jättebra dag med en ganska öm rumpa som resultat...

Inga kommentarer: