19 juli 2011

Semester start och avslutning på ledigheten...

Nu har Daniels ledighet börjat och min ledighet börjar ta slut... Eller rättare sagt det är nästan fyra veckor kvar men det känns lite läskigt att det är så kort tid kvar tills jag ska börja jobba igen. Den här underbara tiden jag haft under min mammaledighet kommer ju liksom aldrig tillbaka i samma form. Daniel tar vid när jag börjar jobba och han ska vara föräldraledig tills i januari när Tove börjar på dagis.

I torsdags bestämde jag mig väldigt hastigt och lustigt att följa med Camilla ner till Halmstad. Hon skulle hämta tjejerna där eftersom mamma och pappa hade varit barnvakt åt dem under veckan. Så sent på torsdag kväll körde Daniel mig och Tove till Kungsängen där vi sov över för att åka till Halmstad dagen därpå. Resan ner gick ganska bra men sista två timmarna var Tove ganska uttråkad så jag fick hoppa bak och försöka underhålla henne.

I Halmstad var det supermysigt och för ovanlighetens skull så verkade det som att vi var på rätt plats i Sverige. Vi hade riktigt fint väder och var på stranden en dag. Annars blev det en massa grillning, bus med barnen och så slappade vi såklart!

Hemresan gick mycket bättre. Vi åkte vid 18 efter att vi ätit middag och tanken var väl att Tove skulle vara vaken någon timme, få välling och sedan somna... Tove hade dock helt andra planer! Hon somnade nästan direkt och sov i knappt en timme. När vi kom till Jönköping där vi stannade för att tanka var hon lite gnällig och fick sin välling. Den slukade hon i ett nafs och jag blandade 150 ml till som hon drack upp det med! Jag trodde ju att hon skulle somna om men istället fick hon kanelbulle av Emma och sedan var hon vaken tills vi hade en halvtimme kvar till Västerås! Och nästan hela tiden var hon på strålande humör! Det var till och med så att hon och Emma satt och skrattade ihop där bak när de busade ihop!

Idag har vi haft vår första semesterdag ihop hela familjen och vi har klippt gräsmattan och plockat vinbär. Jag har dessutom hunnit med att springa en kort runda och ikväll, efter att både regn- och hagelmoln försvunnit, cyklade vi en runda på drygt 7 km hela familjen. Det blir noge en riktigt bra semester!

Inga kommentarer: