09 februari 2013

Härmapa - Spindelsjal


Nu är min sjal nästan klar. Den ska bara blockas och så ska tråden festas. Jag såg den första gången på bloggen Kungen och Majkis. Från början är det ett mönster från Drops men på bloggen där jag hittade den finns dessutom en jättebra beskrivning med bilder. Tyvärr hade den beskrivningen inte kommit än när jag började virka så jag fick tyda diagrammet istället. Och egentligen skulle jag väl inte säga tyvärr för jag hade aldrig gjort det innan så då fick jag ju lära mig det vilket ju såklart är bra. Det visade sig ju sedan att det inte var så svårt.

Jag fick dock en jättebra hjälp i beskrivningen. Nämligen en latmask till själva spindlarna i sjalen. Jag tog en skärmdump i telefonen och sen kunde jag ha den som hjälp tills jag hade lärt mig det utantill.


Sjalen var kul att göra och det kommer bli fler. Kanske någon i ett aningen färggladare garn... :) Dessutom kommer även fler bilder på den här sjalen när den är helt klar.

Fler härmapor hittar man såklart hos Sveas Punkt.



1 kommentar:

sveas punkt. sa...

Imponerande, vilket jobb, snyggt!! Kul att du vill vara med i Härmapan! Trevlig helg!