22 februari 2013

Mysfredag


Idag har jag, Tove och Elliot varit på öppnaförskolan på Viksäng. Vi hade supermysigt och Tove lekte massor med kompisarna Viktor, Felix och Frank. Vi var där i tre timmar och när det var dags att gå för att de skulle stänga kl 13 var det fyra barn som var allt annat än samarbetsvilliga! Det var gallskrik från alla utom Viktor och vi fick lirka en hel del för att få med oss barnen hem. Väl i bilen lugnade Tove ner sig  och när vi kom hem satte vi igång att baka bullar.




Jag hade tänkt baka mina Morotskakecupcakes. Men Tove ville absolut inte göra något med morot i. Hon ville göra deg! Så det fick bli butterkaka istället. Det var första gången jag gjorde det och det blev riktigt bra. Jag använde ett recept från programmet Hela Sverige bakar och det visade sig vara samma grunddeg som jag tidigare använt mig av till semlor.

Inga kommentarer: