10 februari 2008

Livet kunde varit värre just nu... :)

David startar


Nu är jag i Zell am See. Dagen började med att jag vaknade av kyrkklockorna som satte igång kl 07.00 ungefär 20 meter från Davids fönster... Om jag bortser från det så har detta varit en helt fantastisk dag!!!
Solen sken och med några minus och i princip ingen vind skulle man knappt kunna önska sig bättre väder... Vi åkte till Saalbach med skidutrustningar och Davids paraglider. Eftersom vädret var så bra så ville han flyga vilket passade mig ganska bra så kunde jag åka i min egen takt och se hur mycket av skidåkningen som satt kvar i muskelminnet.... Efter några backar så gick det riktigt bra trots bristande kondition..

Vid tvåtiden hade vi bestämt att vi skulle ses nere vid liften. Där hade David pratat ihop sig med sin vän som är tandempilot och ordnat så att jag skulle få flyga med!!!
Det var helt underbart! Eftersom det var en del termik i luften lyckades vi cirkulera ganska länge uppe vid startplatsen och efter ett tag började vi ta oss ner mot dalen igen. Vi flög bland annat nära förbi en restaurang i backen och efter drygt en halvtimme och med väldigt frusna fingrar landade vi i dalen igen. Total lycka!

Nu sitter jag med lite ölkorv och en Red Bull Jäger och bara har det bra.

Today is my first day skiing in Zell am See. Today have been a perfect day! Sunshine, only a few degrees below zero and almost no wind. I was skiing by myself for a couple of hours and after that David had arranged some paragliding for me!!! It was amazing!
Now I´m relaxing with a Red bull with Jägermeister! It has been a perfect day!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, oj! Det låter häftigt! Härligt att du har så fint väder!
Du vet väl att det är inte fel med hjälm och ryggskydd.

Kramar mamma