14 december 2010

Så tacksam!

Idag när jag lyssnade på Musikhjälpen så var det en pappa som ringde in. Jag tror att han hade skänkt pengar, men det jag reagerade på var att han pratade om sin son Abbe som hade fötts med ett hjärtfel. Han berättade även om att han bloggade. Nu sitter jag och kan inte sluta läsa på hans blogg. Heja Abbe! Familjen hann inte ens komma hem från BB förrän de fick åka akut till Drottning Silvias barnsjukhus i Göteborg. För mig blir det som en tillbakablick på vår egen tid där när jag läser bloggen. Jag tänker inte så ofta på att Tove har varit så sjuk som hon var, men ibland kommer minnena tillbaka och det är faktiskt ganska skönt att tänka på det. Hon är ju pigg och frisk nu! Jag är dessutom väldigt tacksam! Jag är så tacksam över att vi bor i ett land som är världsledande inom hjärtmedicin och över alla resurser som användes för att rädda vår lilla ängel. Jag blir så tacksam när jag tänker på personalen på IVA som var helt fantastiska och fick de svåraste dagarna i mitt liv att bli lite lättare. Just nu vaknade vår lilla tjej och är ledsen och svår att få att somna om. Men vad gör det egentligen? Hon är här hos oss och är det bästa som hänt oss!

1 kommentar:

Sandra-pandra sa...

Jag brukar tänka på Tove ibland och hur allt kunde vara annorlunda om ni inte fått den hjälp hon behövde. Det gör Lilla Tove än mer unik. Hon är verkligen speciell och jag förstår att du blev rörd av att läsa Abbes blogg. Det skulle jag med. Kram på er!