08 december 2010

Saker som jag ser fram emot just nu!

1. Pepparkakshusbaksdag hon Camilla och Fredrik
För tredje året i rad träffas vi och bakar pepparkakshus hemma hon min syster med familj. Pepparkakshusen hittills har inte varit särskilt ambitiösa... mer i stilen "4 väggar, snedtak och skorsten". I år hoppas vi på att det blir lite mer avancerat än så. Fredrik får stå för arkitekturen. Bilder kommer efter söndagens sammandrabbning.

2. Musikhjälpen i P3
På måndag nästa vecka, 13/12 börjar årets Musikhjälpen. I år samlar det in pengar för att motverka barnarbete och trafficing och man skänker pengar genom att önska en låt för 50 kr. Jag kommer antagligen ha tvn igång varje vaken tid hemma och lyssna på radio när jag är på språng. Givetvis ska jag även önska låtar!

3. Jul 2010
Ja, inte mycket att säga... Jag ser fram emot vår första jul som en familj tillsammans med Tove.

4. Nyårsafton
Det blir nyårsafton hemma hos Acke och Ellinor och det ska bli riktigt trevligt att få klä upp sig lite, äta god mat och kanske ta ett glas champagne. Tove följer såklart med men vi hoppas att hon somnar innan middagen börjar och sover gott till långt efter fyrverkerierna smällt klart!

5. Hipp Hipp säsong 3
Äntligen! Svensk humor när den är som bäst är tillbaka och nya säsongen börjar på nyårsdagen. Jag är mycket förväntansfull! Här är en snutt med sketcher sålänge!


1 kommentar:

Annika och Frank sa...

Du glömmer väl inte andra säsongen av Solsidan som börjar 16 jan. Det ser jag fram emot för Mia Skärring (stavning?) ska vara mamma-ledig så man lär ju känna igen sig!!!

Kraaaaam