29 december 2010

Heja Abbe!

Som jag skrivit innan så har jag börjat läsa en blogg. Bloggen heter Heja Abbe och det är Abbes pappa som skriver om sin son Abbe som föddes med hjärtfel. Han skriver även om annat som berör honom och hans familj och det är underbart att läsa det han skriver. Texten är medryckande, rolig och det är med stor kärlek han skriver om sina två barn.

När först jag kom in på bloggen var jag mest nyfiken men jag blev helt enkelt tvungen att läsa hela hans blogg i kronologisk ordning... Han började att blogga 2005 och jag har kommit till augusti 2008. 713 inlägg har jag läst och har 886 inlägg kvar att läsa innan jag läst ikapp hela bloggen!

Att läsa den är som att läsa en riktigt bra bok. Jag bli engagerad, skrattar ibland och får tårar i ögonen ibland och det känns som om man lär känna Abbe, brorsan och Abbes pappa. Skillnaden är att personerna faktiskt finns i verkligheten och att det hela tiden kommer nya inlägg! Bättre än en bok!

Tack Abbe och Abbes pappa för fantastisk läsning! Heja Abbe!

Inga kommentarer: