31 december 2012

Hjärtan

Idag har jag burit på Elliot mest hela dagen. Han är gnällig mest hela tiden förutom när han sover eller äter. Han verkar inte febrig eller så bara allmänt missnöjd. Som tur är somnar han bra på kvällen så det har iallfall blivit en slapparkväll. Jag har virkat lite och det blev bland annat två hjärtan. Det ena hittade jag på här.

Det andra är ett sytt hjärta till Toves hjärtekatt. Hjärtekatter är katter som virkas och skickas till barnhjärtavdelningarna i Lund och Göteborg så att de sjuka barnen där kan få en liten kompis! Ett underbart projekt tycker jag. Vill man själv virka en katt så kan man läsa mer om det på Hjärtekattens hemsida.

När Tove var sjuk och var på hjärtavdelningen på Drottnings Silvias barnsjukhus var hon 9 dagar gammal. Tyvärr hade projektet med hjärtekatterna inte startat än när hon var där så jag bestämde mig senare att virka en egen katt till henne. Tyvärr fick den inget hjärta då men idag har den fått det och är därmed klar. Nu ska den bara få ett namn med. Sen är det nog dags att göra ett syskondjur till Elliot med!



Inga kommentarer: