27 januari 2013

Härmapan - Pingvinen



 Den här lilla pingvinen kom till världen förra veckan. Jag hittade mönstret här. Han kommer nog få flytta hemifrån snart... Fler härmapor hittar man här.


Dessutom har jag tänkt att jag ska lära mig sticka... Ja jag kan ju lägga upp maskor och sticka räta och aviga maskor. Men sen är det tar det stopp. Jag har aldrig stickat något efter mönster och har ingen koll på minskningar och ökningar, eller någonting annat för den delen... Så jag får ta lite hjälp av mamma och det ypperliga verktyget YouTube. Första projektet blir ett par sockor till Tove... Får hoppas att jag hinner få klart dem innan sommaren... :)



1 kommentar:

sveas punkt. sa...

Hej! Vad kul att du ville vara med i Härmapan! En så fin pingvin :) Det ska kommas ihåg, och förhoppningsvis hinnas med någon gång! :)
//Sandra