04 maj 2010

18 dagar kvar

Ja, jag är ju jättedålig på det här med att blogga... Sista inlägget hade vi 4 månader kvar av graviditeten och nu är det bara 18 dagar kvar! Jag räknar dock att jag kommer att gå över tiden, det är ju vanligt med första barnet och det är väl lika bra att ställa in sig på det. Bättre att isåfall bli glatt överraskad om den lilla krabaten vill komma ut lite tidigare.

Nu är jag iallafall hemma och har varit det i två veckor. Det är skönt att slippa jobbstress men framförallt allt bilåkande och även lyft och byggande. Tyvärr har jag inte riktigt ro att bara ta det lugnt så jag har skrivit en lista med punkter som skall göras innan bebisen kommer. I söndags var vi jätteduktiga och städade förrådet och slängde en massa på återbruket. Nu är det klädkammaren som skall ordnas så att det blir lite mer praktiskt och så att vi vet vad vi faktiskt har där.

Annars har det blivit en hel del fikor för min del! Var bland annat och hälsade på en av tjejerna i vår föräldragrupp som fick en liten dotter 6 veckor för tidigt. Hon heter Alice och är snart 5 veckor gammal och så söt hon var!

Nu är det dags att återgå till städningen. Måste ju göra något vettigt idag med...

Inga kommentarer: