19 maj 2010

Smått seg och uttråkad hemmafru...

Nu tycker jag verkligen att vår lilla bebis kan få komma. Allt är fixat och klart. Barnsängen är bäddad. BB-väskan är packad, eller iallafall allt är framlagt på bänken i badrummet. Bezzies sova borta väska är packad. Matlådor finns i frysen. Klädkammare och förråd är städade. Babyskyddet finns i bilen. Det enda som egentligen står kvar på listan är att putsa fönster vilket faktiskt inte ens behöver bli klart innan vi blir föräldrar...
Hur som helst börjar det bli lite segt nu. Jag sover jättedåligt på nätterna för det är inte bekvämt hur jag än ligger. Känner mig som en flodhäst... Dessutom blir det ju en himla massa toabesök varje natt. Att man kan bli så kissnödig av att ha en bebis i magen..!

Honungsbröd

Dagarna fördriver jag mest med att kolla på film, brodera, tvätta och städa, slöa och baka. Har fortsatt med surdegsbröd och det blir riktigt bra! Himla gott och kul att göra!

Inga kommentarer: