17 januari 2012

Lillebilen

Nu har jag kört Lillebilen till jobbet i två dagar. Lillebilen är vår nya bil. Det är en svartmetallic Renault Clio från 2002. Eftersom Daniel börjar jobba igen så måste vi ha varsin bil. Givetvis är det inte så att Lillebilen är min och Passaten Daniels men eftersom Daniel hämtar och lämnar Tove på Dagis så får han ha Passaten.

Hur som helst måste jag säga att jag är riktigt nöjd med Lillebilen. Några saker saknar jag jämfört med Passaten...

  • Farthållare - otroligt skönt att ha när man kör 21 mil/dag...
  • 6:e växeln - varvtalet är ganska högt så en extra växel vore inte helt fel
  • Motorvärmare - nu får vi börja använda garaget istället
  • Färddator -  jag saknar att kunna se bränsleförbrukning digitalt mm..

Förutom det känns det som en bra bil. Den går bra och känns fräsch inuti. Den har eluppvärmda stolar och det går att ändra hastigheten på intervallet på vindrutetorkarna. Bara en sån sak! ;)
För att vara en lite äldre och dessutom liten bil måste jag säga att stereon är riktigt bra. Jag vet av erfarenhet att det i äldre bilar kan vara så att man knappt hör radion när man kör mer än 90 km/h. Det kanske inte är prioritet #1 när man köper bil men jag måste säga att radion är en mycket kär vän till mig som kör så mycket varje dag!



Inga kommentarer: