23 januari 2012

Myshelg

Tove och Erik


I fredags var jag mammaledig igen och kommer att vara det varje fredag under våren. Det känns väldigt lyxigt att få en förlängd helg och framför allt att få vara med Tove. Anledningen är dock inte för att ge mig en längre helg utan för att Tove ska få en kortare dagisvecka och mer tid med mig. Tove har ganska långa dagar på dagis eftersom både jag och Daniel jobbar men som tur är kommer Daniel dessutom vara ledig på måndagar så det blir bara tre dagisdagar i veckan.

Vi hade en supermysig start på helgen i fredags på öppna förskolan tillsammans med Erik, Emma, Tuva och Siri. Tove kände sig verkligen hemma där eftersom hon och Daniel har varit där en del i höst. Efter lunch blev det en promenad med Bezzie och Tove fick åka snowracer. Eller som vi säger nuförtiden, "bob". Dels brukar Daniel säga bob men framför allt så är det ju mycket lättare att lära sig säga "bob" än "snowracer" om man är 1,5 år gammal. Än kan hon inte säga bob men hon vet absolut vad det är! Och hon älskar sin bob! Det är bara riktigt kalla fötter som får henne att frivilligt kliva av den. Annars blir hon jättearg när det är dags att gå in igen!

I lördags blev det mer bobåkning. Vi åkte alla tre till Vedbobacken och åkte i pulkabacken som finns där. Tove tyckte att det var jättekul men blev tyvärr för kall om fötterna så vi var där i knappt en timme. Vi hann med ett antal åk och även lite fika.
På eftermiddagen åkte jag och handlade ett par nya vinterkängor till Tove (två storlekar större) och ett par varma sockor. Så nu hoppas vi att hon ska slippa frysa. Dessutom hittade jag en bok som jag tror att vi kommer att ha mycket nytta av... Trotsboken av bla Karin Alfvén. Allt köpte jag på Barnshopen som säljer begagnat.

I söndags blev det ännu mer bobåkning på promenad med Bezzie och på kvällen åkte vi och fikade och åt middag hos Farfar Tommy.

Inga kommentarer: