23 maj 2013

Ny favoritbutik!


Just nu är det lite stiltje på min blogg. Anledningen är att jag inte haft mycket tid att sitta och blogga... Vi har ju haft familjen Brännström på besök förra veckan. Det var riktigt mysigt att bo här allihopa och vädret var ju helt fantastiskt så det blev en massa mys i trädgården med grillning och glada barn.

I tisdags var vi iväg och shoppade lite på Erikslund och där har öppnat en ny butik som heter Tiger. Och oj vilken rolig butik. Min första känsla var att den är som den klassiska butiken Søstrene Grene på strögen i Köpenhamn. Butiken säljer massor med olika saker och det mesta kostar 10 eller 20 kronor. Det är leksaker, pysselgrejer, porslin och en massa annat. Nu när jag läser min beskrivning så inser jag att det låter som att det är en massa krimskrams de säljer men det är fina saker och det är helt omöjligt att gå ifrån butiken utan att handla! Jag köpte en blomformad talrik som man har till färgen när man målar, ett munspel och en påse fina träpärlor med snöre att knyta halsband av. Allt gick på 40 kr. Jag kan verkligen rekommendera ett besök i butiken!

Tallriken använde vi direkt när Tove skulle måla och den var väldigt populär... Till och med så poppis att hon hellre målade på blomman än  på pappret. Resten av inköpen skall slås in i presentpapper till Toves födelsedag.

Elliot är glad trots att han inte fick hjälpa till att måla.

Ett av dagens fynd, 10 kr!

Konstnärens verk...

Inga kommentarer: