22 januari 2011

Feber och majskrokar


Idag är en riktig "sitta-på-soffan"- dag. Tove sov dåligt inatt och när jag tog upp henne imorse var hon varm och snuvig. När jag tog tempen hade hon 38,5. Tyvärr är jeg ensam hemma idag eftersom Daniel är iväg på svensexa för Acke. Så jag har haft Tove i famnen nästan hela dagen. Hon har varit jättetrött hela dagen och somnat i min famn men när jag försökt lägga henne bredvid mig i soffan så har hon blivit jätteledsen. Hon är varmsom en liten kamin och jag blir ganska låst vid soffan men det är jättemysigt att ha henne i famnen. Det är inte så ofta hon har ro att gosa så annars! Som mest har hon varit uppe på 39,5 men sist jag mätte var det 38,8.

En stund var hon lite piggare och åt några majskrokar. Då kom Chivas... Hon var uppenbart intresserad och fick smaka en liten bit. Efter det försökte hon servera sig själv!

Inga kommentarer: