13 januari 2008

Tjejkväll

Ikväll har jag och Erika varit ute. Det blev en riktigt trevlig kväll! För ovanlighetens skull övergav vi kungsholmen och Lokal för att istället börja kvällen på Gondolen... trodde vi... Givetvis var det fullt när vi kom dit! Vi tog en sväng till gamla stan istället och tog en öl på Glennfiddish Warehouse. Efter det gick vi tillbaka till gondolen och då var det inga problem att gå in. Vi fick en fantastiskt god drink med vodka, lime och citronmeliss. Jag har aldrig varit på Gondolen tidigare (har ju bara bott i stan i 10 år...) men drinken var precis lika bra som jag hört att de skall vara där. Vi tyckte dock att stället hade lite väl många romantiska par för vår smak så vi gick vidare.

Kvällen slutade i baren på Restaurang Ljunggren i Brunogallerian. Ingen av oss hade varit där tidigare men vi blev glatt överraskade då det var mycket folk i en bra blandning, bra musik och så var det lätt att få kontakt med andra där. Det blev helt enkelt en jättetrevlig kväll. Nu är jag hemma igen och är mätt och belåten efter att ha ätit en Big Tasty meny innan jag tog nattbussen hem...
Nu är det dags att sova...

Inga kommentarer: