10 januari 2008

Slumpen

Jag har i ett löfte till mig själv bestämt att jag vill lära mig någonting nytt varje dag. Ett hjälpmedel för det är Wikipedia som har information om alla möjliga tänkbara ämnen... Har man dessutom dålig fantasi kan man slumpa fram artiklar vilket i mitt fall idag gav mig väldigt intressanta fakta.... eller inte....

KS Shkumbini - albansk fotbollsklubb...
Lucy Pinder - "känd fotomodell" (ganska naken sådan om man dömmer efter bilden)
Vlaardingen - kommun i nederländerna
Acanthopholis stereocercu - växtätande dinusaurieart...
Texas Rangers - baseballag från Arlington, TX. (I think I´d rather read about Astros from Houston to sympathize with you, Matt...)

Efter den här sökningen tror jag faktiskt inte att jag lärde mig något vettigt alls. Det är nog bättre att välja ett ämne man vill lära sig mer om och sedan söka på det istället för att använda slumpfunktionen... :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Anna... the Houston Astros are a much better team than the Texas Rangers... and yes, you HAVE to be on my side on this!! Plus, the Astros colors are better, right? :-)

Matt

Anna sa...

I count on getting an Astros t-shirt when I see you in Nurnberg!!!! So that I can show everybody which team I support!

Kram

Anonym sa...

I think I can can handle that!! :-) The Astros need a beautiful Swedish girl to support them in Sweden!