19 januari 2008

Paulo Coelho


En person som jag beundrar är författaren Paulo Coelho. Hans mest kända bok och även en av mina favoriter är Alkemisten. Boken handlar om fåraherden Santiago från Andalucien som drömmer om en skatt vid pyramidernas fot. En spåkvinna råder honom att följa sina drömmar och just det är huvudbudskapet i boken, att man skall lyssna till sitt hjärta och följa sina drömmar.

En sak som fascinerar mig med Paulo Coelho är hans stora intresse för sina fans runt om i världen. Han har tex två bloggar, en egen och en på Myspace där han skriver i princip varje dag. Dessutom har han en sida på Facebook och lägger massor med fotografier på nätet och filmer på YouTube!
En liten parentes är att den vackra melodin Für Elise spelas när man går in på Paulo Coelhos sida på Myspace. Senast jag hörde den så fick jag den spelad för mig live. Tack Michel för det!

Inga kommentarer: