12 januari 2008

Absolut överens


Ikväll har jag varit hos min syster Camilla och hennes sambo Fredrik och ätit middag och spelat spel. Förutom vi tre var Fredriks syster Annika och Fredriks kompis Robin och hans fru Charlotta där. Syrran och Fredrik hade fått ett spel av mig i julklapp som heter Absolut överens och ikväll var första gången vi testade det.
Spelet spelas i par och man skall komma på ord i olika kategorier och sen får man poäng beroende på hur många av svaren som personerna i varje par har gemensamma.

Kategorierna kan vara:
Vad associerar du med nudister.
Vad män ofta klagar på.
Saker som finns på ett skrivbord.
Osv...

Jag kan lova att vi skrattade som galningar när just nudistämnet kom upp... Det visar sig att det är ganska lätt att upptäcka dolda fördomar när man spelar detta spelet!

Jag kan varmt rekommendera spelet som är roligt, lätt att lära sig och så tar det inte så lång tid att spela. Kombinerar man dessutom spelet med trevligt sällskap, god mat, vin, ostar, whisky och Riesencholkad så har man garanterat en trevlig kväll!




2 kommentarer:

Emma - inredning och annat kul sa...

HAha! Sökte på Absolut överens och kom hit =) Ska nämligen köpa detta spel på åhlens idag. Skulle vilja ha exempel på frågor som de ställer :) Lite kul bara =)
/Emma

Anna sa...

Tyvärr så var det ju väldigt länge sedan jag spelade spelet så jag kan inte ge exempel på frågor. Men jag rekommenderar dig varm att köpa spelet! /Anna