18 juni 2011

Blommor


Idag åkte jag och Tove till Åsby tillsammans med Frida och Viktor. Egentligen var det tänkt att vi skulle till Parken Zoo i Eskilstuna men det skulle bli halvdåligt väder så vi hoppade över det. Tyvärr var det ju fint väder hela dagen så det hade passat superbra med zoo men eftersom vi båda var gräsänkor idag åkte vi till Åsby istället. Vi gick runt och kollade på inredning och växter och fikade såklart. Barnen var snälla och goa och vi hade jättemysigt. Först tänkte jag att jag skulle handla lite kryddväxter men eftersom jag inte vet vart jag ska sätta dem så slutade dagen istället med en pelargon.Vissa tycker att det är tantblommor och det är det kanske men jag gillar dem. :)


Här i Västerås har vi haft ett par regniga dagar vilket gjort att jag inte varit ute i trädgården så mycket. Idag var vi ute där en stund och jag insåg att det har hänt lite saker...

Smultron! Mums!

Hallon på väg...

... och krusbär!


Rosorna har dessutom börjat blomma. Det är inga stora rosenbuskar och de beror nog på att de samsas i rabatten med en massa annat som kanske är ogräs eller kanske är ditplanterade men övervuxna växter...

Här är en av rosornas grannar... Jag vet inte vad det är för något men den är ju iallafall fin...

Fina är även dessa lila blommor som växer på vår innergård...

Tyvärr så är det Rallarros och det är ett ogräs så de ryker nog imorgon om det blir väder för trädgårdsarbete. Vi tar helt enkelt tag i trädgården lite efter hand. Allt får växa upp så att vi får se vad det är och sen blir det kasserat eller tillfixat beroende på om det är något att ha eller ej.

Inga kommentarer: