17 juni 2011

En regnig dag...


Idag har jag och Daniel varit på öppna förskolan i Vallby. Där träffade vi även Frida, Emma, Sara och Ann-Lena, och även Sara hade lyckats få med sin sambo Micke. Det var första gången för Daniel och jag hoppas att han tyckte att det var ganska ok. En stor fördel med att vara där, förutom att man får umgås med andra förstås, är ju att Tove trivs väldigt bra och att hon är nöjd. Man får liksom lite "gratis" barnpassning genom att hon tycker att det är så kul med andra barn och spännande leksaker. Man behöver inte vara ständig lekkamrat utan kan ta en kopp kaffe och kanske även fylla på den igen utan att ha en sällskapssjuk dotter som drar i benen på en. Nu vill jag ju såklart poängtera att jag älskar att umgås med min dotter! Men hela dagarna varje dag... då behöver man en liten stund för sig själv...om så för fem minuter sittandes på golvet med en kopp kaffe tittandes på världens sötaste tjej som sitter bredvid en kompis och slår klossar i golvet! Dessutom tror jag att Tove tröttnar på mig med när vi haft en hel dag hemma utan att umgås med andra... :)

Hur som helst tror jag att Daniel och Tove kommer ha kul på öppna förskolan i augusti när Daniel tar över föräldraledigheten.

På eftermiddagen lämnade jag Daniel på tåget till Fagersta. Han ska åka på Rock for Moc som är en musikfestival för ungdomar. Han kommer övernatta där och kommer inte hem förrän sent imorgon natt. Efter det åkte jag och Tove hem till Emma och lekte en stund och jag passade på att plocka lite fläderblommor i deras trädgård. Väl hemma blev det två laddningar med saft. Den ena med lite rabarber, jag hoppas såklart på en spännande smak och lite rosa färg. Den andra fick lite kanelstänger och vanilj. Nu ska saften bara stå och gotta till sig i 4 dagar så har vi massor med god sommarsaft sen!

Inga kommentarer: