19 juni 2011

Ny grönska


Hela dagen idag har känts som lördag. Daniel är ledig idag och imorgon så det blir liksom lördag för oss. Vi åkte iväg till en trädgårdshandel i Hökåsen och sen blev det en tur till Åsby idag igen. I Åsby hade jag nämligen sett myntaplantor men köpte inga och idag ångrade jag mig. Så det fick bli tre myntor; grön mynta, Maroccansk mynta och Citronmynta. Nu ska vi bara hitta en bra plats att plantera dem. Dessutom köpte vi en salvia, en till pelargon ( ja, mitt val, inte Daniels), en hibiskus, en bägarranka (dipladenia) en plättar i luft och pilspetsranka. Alla utom kryddväxterna ska vi ha inne för tills nu har vi nästan bara haft orkidéer. Tyvärr är jag dessutom inte så bra på att få orkidéerna att blomma om så de ser rätt trista ut. Nu när vi har betydligt fler fönster än i lägenheten så har de fått flytta till fönstret i förrådet i väntan på eventuell blomning. De nya blommorna har fått orkidéernas platser och det ser riktigt hemtrevligt ut!

Ikväll blev det sillmiddag och Daniel tyckte att Myntasnaps passade med tanke på våra fina inköp... Givetvis var det hemodlade rädisor och rucola på tallriken!

2 kommentarer:

Acke sa...

ÄR det hemmagjord myntasnaps?? Kan ju vara ett uppslag för kommande middagar kan jag känna.!

Anna sa...

Nej det var ju tyvärr inte hemgjord... :) Men jag smakar gärna på en hemgjord variant om du sätter en!