06 april 2013

Härmapa - Macarons




Dagens härmapa blir för ovanlighetens skull inte något virkat... Jag har bakat macarons för första gången någonsin! Och de blev riktigt bra!! Macarons har ju blivit en riktig trendkaka som funnits i alla tänkbar bloggar, tidningar och tvprogram. Men det hade bara inte blivit av att jag hade provat på dem. Kanske för att de är lite knepiga att baka så att jag kanske har blivit avskräckt. 


Så jag letade en massa innan jag bestämde mig för att baka dem. Och jag hittade ett recept som verkade riktigt bra och genomtänkt. På bloggen Macaronica finns ett recept där bloggskrivaren har testat sig fram och nu hittat det sätt som funkar allra bäst. Så det receptet har jag härmat. Jag hade ju tänkt baka medan Elliot sov på förmiddagen men han hade helt andra planer. Så det fick bli premiärbak med lilleman i babybjörn. Kanske inte helt optimalt...



Eftersom macarons är väldigt söta så ville jag hitta en ganska frisk fyllning till dem. Så jag testade Cupcakefluffans halloncheescakefyllning. Den är baserad på philadelphiaost och blir frisk och god.
 


Fler härmapor hittar man hos Sveas Punkt.



4 kommentarer:

sveas punkt. sa...

Åååh !! Vilka fina ;) kul att du vill vara med i Härmapan! Fin lördag önskar jag dig// Sandra

maria syr och så vidare sa...

Fina kakor och riktigt fina bilder!

mamma sa...

Så fantastisk fina! Kan man få smaka?

maja...Style & Life by Leia sa...

Dom blev verkligen superfina. Jag gjorde faktiskt macarones redan för 4 år sedan innan dom blev så där jättepopulära....det var bland det fulaste jag gjort:) har dragit mig för att testa igen men snart så är det nog dags.

kramar