23 april 2013

Projekt - Blå rummet


Vi har i nästan ett års tid haft ett skräprum. Ett rum som fått agera förråd medan vårt riktiga förråd har blivit uppgraderat till ateljé/förråd. Skräprummet har varit vårt blå rum som vetter ut mot gatan och det har varit belamrat med bokhyllor, möbler och en massa prylar.

Nu är ateljén i princip klar och äntligen har blå rummet tömts. För ett tag sedan sa jag att jag minsann skulle göra budgetrenovering där och sagt och gjort! Idag har jag målat taket två gånger och ikväll målade jag även två av väggarna.

Med budgetrenovering menar jag att jag struntar i det jobbiga, nämligen spackla och slipa. Eller jo jag har spacklat igen några skruvhål och slipat, men jag struntar i tapetskarvarna. Anledningen till detta är att vi har så många andra projekt och vi behöver snart kunna använda detta rummet på riktigt. Så småningom (någon gång när Elliot inte vaknar lika ofta på nätterna) kommer Elliot få flytta in i Toves rum och eftersom det inte är så stort så behöver de få ett fint lekrum. Redan idag har vi ett rum som kallas lekrummet men förutom att det är beige heltäckningsmatta och bruna väggar så är det dessutom vårt nuvarande gästrum men en bäddsoffa i. Så det ger inte mycket yta att leka på och framförallt är det inte så trivsamt.

Alltså. Budgetrenovering och sen ska bäddsoffan få flytta in i blå rummet och inte längre kommer att vara blått, utan vitt, och rummet får bli gästrum/tv/spelrum. Det kommer bli superbra.

Inga kommentarer: