25 april 2013

Pappapodden



För ett tag tipsade jag om några podcasts som jag gillar. Idag hittade jag en ny. Pappapodden!
Och man skulle ju kunna undra om hur det kommer sig att jag gillar en podd som uppenbarligen är om och av pappor... Men som mamma är jag ju intresserad av det mesta som handlar om barn och jag tror att de flesta av mina vänner (både mammor och pappor) skulle gilla den här bloggen med.

De som gör podden heter Nisse Edwall och Manne Forssberg. De jobbar båda med bland annat radio vilket märks i deras sätt att prata. Det är spontant, hjärtligt och personligt! En viktig del för att jag ska falla för en podd är att jag får en känsla av jag lär känna de som gör podden och det gör man verkligen. De berättar generöst om sig och sina familjer om allt från förlossningar till nappavvänjning och annat. Än har bara gjorts tre poddar och jag nästan hunnit lyssna på två av dem men hittills är podden mycket lovande. Jag ser fram emot att lyssna på massor med pappatankar, vardagsanekdoter och allt annat som en pappapodd kan innehålla.

Inga kommentarer: