04 november 2010

Amningsrum

Amningsrummet i Stinsen köpcentrum!

För några veckor sedan öppnade en ny galleria här i Västerås. Den är jättefin och allt är nytt och snyggt och de har bra ställen att äta på. När jag var där och åt med Annika för några veckor sedan kom vi på att de ju hade amningsrum! Det är ju något vi pratat om tidigare eftersom övriga gallerior enbart har tråkiga handikapptoaletter som dessutom kostar pengar när man ska byta blöjor. Att sen kunna sätta sig i lugn och ro för att amma ska vi ju inte tala om, något sånt har inte existerat alls!
Hur som helst, vi kollade såklart upp gallerians amningsrum och gissa om vi blev besvikna när vi hittade ett kalt tråkigt rum med någon konstig väggfast möbel som ingen vet hur man ska använda. Tyvärr har jag ingen bild på detta tråkiga rum men det kanske kommer.
Dessutom saknade rummet skötbord! Jag fick ställa mig i och vänta utanför handikapptoan för att använda skötrummet där och när det blev ledigt visade det sig att det också saknade skötbord! Hur har de tänkt här? Har de tänkt? Gallerian har haft öppet ett tag nu och det verkar som att det fortfarande inte finns något skötrum! Skärpning Igor!


Skötrum med två skötbäddar

I veckan var jag ju i Stockholm och då var jag i Stinsens köpcentrum i Sollentuna. Där finns ett bra amningsrum! För det första så är det bara skötrum och amningsrum utan toaletter vilket gör att det är lugnt och man slipper vänta i kö. Dessutom är det mysigt inrett med soffa, fåtöljer och saccosäckar. De har ett draperi som man kan dra för om man vill vill amma ifred från skötrummet och så finns det micro att värma mat eller ersättning. Superbra helt enkelt! Bra Stinsen!

1 kommentar:

Perni sa...

Ganska stor skillnad på amningsrum och amningsrum!! Kram