01 november 2010

Marabou vintervit


Jag är en sån person som gärna provar nya saker, i synnerhet när det gäller allehanda saker som man kan köpa, kanske med undantag för kläder... Hur som helst så provar jag gärna nyheter och det kan vara allt från tuggumi eller godis till schampo och yoghurt. När vi är och handlar brukar Daniel säga att "Men titta en ny sort Marabou choklad! Ska du inte köpa den?" och det måste jag ju såklart. Det innebär ju att man ibland köper saker som kanske inte riktigt är vad man hoppats men ibland hittar man ju även nya favoriter. Ibland är det dessutom en nackdel om nyheten dessutom är en "säsongens smak" som bara finns att köpa en kort tid... eller så blir inte "säsongens smak" en favorit...

Så är fallet med Marabou Vintervit som finns i affärerna nu. På förpackningen står det "Vit choklad med smak av vanilj" och roligare än så blir det inte... Jag gillar vit cholkad men den här var inte så intressant. Jag tycker att Marabou kanske skulle kunna vara lite mer påhittiga och haft i något krispigt, kanske mandel eller något annat men den här var mest tråkig. För den som vill ha vit choklad så köp Toblerones vita istället!

Inga kommentarer: