02 november 2010

Roadtrip till Stockholm

Snälla Sandra håller kurs i att knappa order!

Jag är gräsänka till på torsdag. Daniel är på utbildning med jobbet och honom verkar det inte gå någon nöd på eftersom de fått supé ikväll med helstekt oxfilé!
Som tur är fick bilen stanna hemma hos mig och Tove så vi passade på att åka på roadtrip till Stockholm idag. Första stoppet var på jobbet. Jag har ju varit där två gånger tidigare sedan Tove föddes. Dels i juli när hon var pytteliten och då sov hon sig igenom hela vistelsen och sen var jag även där när vi hade kickoff men då var ju Tove hemma med Daniel. Nu när vi kom och hälsade på var det i vaket tillstånd, ja för både mig och Tove då. Sandra ordnade med en liten snabbkurs i att knappa order. Vi får helt enkelt hoppas att Arken Backaplan får rätt varor imorgon... :)

Nästa anhalt var Täby centum. Där blev det sushilunch och en visit på mitt förra jobb. Jag hade jättetur för både Ann, min förra chef och Micha som jag jobbade mest med förut, var där! Det var jättetrevlig att träffa Ann för det var länge sedan sist och det var första gången hon träffade Tove. Givetvis fick fick Tove gosa lite och dessutom fick hon en grön pipleksak som var ganska rolig eller kanske så var det egentligen papphängaren som var godast. Den var nämligen rejält nerslemmad när hon var klar med den!


Innan vi åkte hem till Camilla hann vi även med en sväng förbi Liten och Stor i Täby där jag handlade en badrock till Tove och Stinsen där vi handlade lite till...


Till slut åkte vi hem till Camilla. Emma och Astrid var givetvis jätteglada över både mitt och Toves sällskap och givetvis ville tjejerna hålla sin lilla kusin... och klappa på henne... och mata henne... och visa henne vilket fint plåster man får på armen när man varit och vaccinerat sig. En sak som dessutom är väldigt spännande om man är 2 1/2 är att bebisar får mat från brösten! Det resulterar i frågor och till slut fick hon för sig att hon skulle äta på Camillas "bröstar", vilket Camilla inte var fullt lika entusiastisk till! "Bröstar" är absolut ett intressant ämne just nu! Vid ett annat tillfälle när vi hade träffat dem hade hon sagt " När jag blir stor kan Tove äta på mina bröstar! Sötnosen!


Nu har jag bakat minicupcakes till imorgon. Det är fika med mammamaffian hemma hos Frida imorgon och som vanligt är det knytis. Jag tror dock inte att alla 54 cupcakes kommer att gå åt...

2 kommentarer:

Mamma sa...

Astrid är bara 2,5 år även om hon är väldigt duktig! Vi har ju så duktiga barnbarn!
Kram mamma

Anna sa...

Såklart! Nu är det ändrat!