19 november 2010

Mysig hemmadag


Idag har vi haft en mysdag här hemma, jag och Tove. Egentligen skulle vi fika med Ewa och Wiggo från föräldragruppen men jag har varit lite hostig och ville ta det lugnt och kurera mig. Som tur var är jag inte förkyld på något annat sätt men det är lite retligt med hosta.
Dessutom har veckan har varit fullspäckade med pepparkaksbak hos Annika, fika med mammamaffian och igår var vi på öppna förskolan Odensvi nästan hela dagen. Jag hade med mig lunch till både mig och Tove och vi hade så supermysigt men kompisarna så vi blev kvar där ganska länge.

Så idag har vi bara varit hemma. Det har blivit lite städande, en hel del lek och så har vi fixat ärtpuré och majspuré till Tove. Puréerna gjorde jag ca 1 timme efter att hon fått sin lunch men hon fick smaka en sked av varje iallafall. Givetvis var det smaskens och tyvärr gjorde smakskedarna att hon blev skitsur för att hon inte fick mer. Det får nog bli ärtor och majs till lunch imorgon.

Idag har vi även haft väldigt mysiga sovstunder eller rättare sagt Tove har det. Vid 9, 12.30 och 14 var hon lite gnällig och alla tre gångerna räckte det med att jag la henne ner i sängen för att hon skulle gosa in sig i nallen och somna utan ett pip. När hon sen vaknar låter det bara lite från sovrummet, lite bebisprat liksom, och när jag kommer in får jag ett stort soligt leende!

Inga kommentarer: