17 november 2010

En bra dag!

Idag är en bra dag! För det första har jag varit på en supermysig fika hemma hos Cicci i mammamaffian. Supermysigt med massa gott att äta

Till nästa braiga sak... Tove gillar gröt!!! Eller rättare sagt hon gillar hemlagad havregrynsgröt! Det verkar som om vår lilla tjej inte gillar halvfabrikat helt enkelt! Hon gillar mammas hemlagade mat! :) Gröten var vanliga havregryn som jag mixade lite och sen lagade jag det som vanlig havregrynsgröt i micron! Gröt på 1/2 dl havregryn åt hon upp! Det är en halv vuxenportion! Imorgon ska jag testa att lägga till paltbröd så att vi får upp järnhalten!

Nästa sak... Tove somnade på max 10 minuter ikväll! Från vaken i sin egen säng och utan amning!!! Vi hade samma rutin som igår bad, pyamas, amning, tandborstning och sen godnattsaga. Efter det lägger jag ner henne i sängen och vaggar sängen och hon somnar på mindre än 10 minuter!

Daniel är på bandy ikväll och med 13 minuter kvar av matchen leder VSK med 6-3 så det kan bli en riktigt bra avslutning med på den här dagen!

Inga kommentarer: