20 november 2010

Kaffe och macka




Jag och Tove har precis haft kaffe och macka-stund. Jag har druckit kaffe och ätit macka och Tove (och Bezzie) har ätit macka. Igår när jag bakade bröd så skippade jag saltet för att Tove. Saltet gör dock jättemycket för smaken på brödet så jag tror att det får bli lite salt i nästa gång. Tove gillade iallafall brödet som hon fick lite smör på. Däremot var inte minen fullt lika entusiastisk när jag testade messmör. Min teori är att hon inte är så förtjust i söta smaker och isåfall är det nog mormor hon ärvt det ifrån...
Bezzie satt såklart parkerad under Toves stol ifall det skulle komma några godbitar, vilket det gjorde såklart. Vår lilla hund har lärt sig att det kan komma ganska mycket gott från ett barn vin matbordet... Hon har haft båda kusinerna, Emma och Astrid att träna på.

Inga kommentarer: