23 mars 2013

En bra dag och en härmapa


Idag har varit en bra dag! För första gången på säkert två veckor fick jag lite sovmorgon... till kl 8. I och för sig så var jag även vaken kl 5 och kl 6.30 men ändå! En anledning kan ju vara att Tove sov hos mamma och pappa så att jag kunde få Elliot att somna om utan att han väcker henne. Vaknar båda barnen på morgonen så är det ju i princip omöjligt att få dem att somna om. 



På förmiddagen hann jag både städa och virka klart mössan som jag virkat till min farmor. Jag har virkat en mössa till henne tidigare och hon ville gärna ha en till i vitt och gärna även en halsduk. Givetvis kan man ju virka en halsduk fram och tillbaka som jag gjorde till Nallen. Men jag tänkte att det kanske passar bättre med något nättare till en dam på 89 år. Så jag letade lite och hittade mönstervirkad halsduk hos Drops som jag tror kommer att passa mycket bättre. Det fick även bli mössan ifrån samma mönster. Eftersom min farmor bor i Halmstad så fick mamma vara modell på bilderna. De blev jättefina! Tack Mamma. Detta får bli mitt bidrag till veckans Härmapa.


Innan Lunch åkte jag till mamma och pappa och åt och sen gick vi ut i solskenet allihopa. Det var helt underbart väder och vi stor den lång stund vid en svart trävägg i lä och bara njöt. Det var en liten underbar försmak av den vår som jag hoppas kommer snart! Jag hittade Toves solglasögon när jag städade idag och hon verkar gilla dem!


'

Fler härmapor finns här.

2 kommentarer:

sveas punkt. sa...

Vad kul att du vill vara med i Härmapan !! Så fint du virkat!

Maria O. sa...

Verkligen en fin mössa och halsduk som din farmor ska få!
Kram Maria