19 mars 2013

En dålig dag och en bra dag

Igår var en riktigt dålig dag som följdes av en urusel natt. Dagen innebar massor med trots från Tove och Elliot hade en period mellan 17-19 med gallskrik. När båda barnen till slut somnat var jag helt slut och det skulle bli så skönt med lite slapp egentid framför tvn... men inte...

Tove vaknade två gånger innan jag gick och lade mig och innan midnatt väcker hon Elliot för att hon blir hysterisk när jag säger åt henneatt inte ligga och sparka på mig när hon får sova hos mig. Eftersom Elliot blir väckt vill han ha mat och sedan vaknar han igen kl 02, 04 och kl 5.30 vaknar han och kl 6 tycker han inte att vi ska ligga kvar i sängen mer.

Efter den natten kändes det underbart att åka hem till Sara och umgås på förmiddagen efter att jag lämnat Tove på dagis. Även Anna och Vera var där. Sara sydde en knallrosa tyllkjol till Felix och hjälpte även mig att sy ett fodral till mina virknålar.

Efter att jag hämtat Tove på dagis åkte vi hem till Frida och lekte där resten av dagen. Viktor och Tove lekte bra som vanligt och det var jätteskönt att hitta på något roligt istället för att vara hemma ensamma. Är vi hemma hela eftermiddagen blir det mycket gnäll och trots men inte idag. Eller, iallafall inte alls lika mycket. Dessutom stannade vi på en gourmetmiddag bestående av köttbullar, makaroner och broccoli. Tove tyckte att hon hade ätit klart efter några skedar makaroner men med en kanelbulle som muta lyckades vi få henne att äta upp allt på tallriken. Klart över förväntan. Nu är klockan efter 22 och jag har fått lite egentid. Båda barnen sover fortfarande och jag har återfått lite av den energin som dränerades igår.

Inga kommentarer: