05 mars 2013

Sömnlöst i Västerås


Helgen har varit ganska sömnlös här hemma... I lördags vaknade Tove någon gång efter midnatt av att hon hostade och ville inte sova. Hon var ledsen så vi bar över henne till oss men det innebar att hon väckte Elliot. När vi skulle få honom att somna om så strulade Tove en massa så det slutade med att jag och Elliot sov resten av natten i Toves säng och Tove sov hos Daniel i vår säng. 

Sen var det natten mellan söndag måndag då hon vaknade igen och absolut ville att jag skulle ligga hos henne. Jag hämtade min kudde och låg hos henne men hon ville inte sova och det kändes som om jag bara slumrat till när jag vaknade kl 4.11 av mer gnäll. Först trodde jag att det var Tove igen men det var Elliot som ville ha mat. Han hade varit en duktig kille och sovit från 19.30 till 4.11 men var givetvis hungrig. Så jag gick och lade mig i vår säng och gav honom mat... 


Nallen får medicin

Anledningen till Toves dåliga sömn har ju främst varit att hon hostat och igår fick hon även feber och kräktes. Antagligen berodde det på febern snarare än på magsjuka och idag har det inte kommit något. Däremot har hon haft feber hela dagen och varit väldigt slö. Vi har suttit i soffan hela dagen och hon har hostat massor. 

Mina hjälpredor

På eftermiddagen fick vi en liten paus från soffan när jag fick henne att ta Alvedon. Vi har det i flytande form och det är inte jättepoppis. Idag gick det med lite muta i form av russin och en spruta med vatten att ge till nallen. Det fick henne att bli så pass pigg så att hon kunde leka en stund och vi hjälptes åt att flytta lite pärmar från skräprummet till vår snart färdiga ateljé. Det var ett bra avbrott men tyvärr har febern kommit tilbaka och det blev soffläge igen. Nu håller vi tummarna på att hon sover ordentligt inatt och att hon är piggare imorgon. Det behöver vi allihopa!

Inga kommentarer: