20 augusti 2010

Fika

Idag har jag och Tove varit nere och fikat på stan tillsammans med Toves kompisar Lexie och Frank och mina kompisar Pernilla och Annika, som förövrigt även är Lexie och Franks mammor. Vi satt på cafét på andra våningen i Skrapan i drygt tre timmar och hade supermysigt.

Lexie och Pernilla

Frank och Annika

Efter fikan gick jag och Annika och shoppade lite. Annika hittade en fleeceoverall till Frank och jag hittade enk länning som Tove ska ha på fikan efter dopet om tre veckor. Just nu är jag väldigt bra på att shoppa till Tove men ganska jättedålig på att shoppa till mig själv! Att det är lätt att shoppa till Tove är ju inte så konstigt... Det finns hur mycket söta kläder som helst och dessutom känns det ju som om hon är värd att bli bortskämd! Att handla till mig själv är dock inte alls lika kul. Ingenting sitter som det ska och boven i dramat är ett antal gravidkilon som vägrar ge sig, dessutom är jag ännu sämre än vanligt på att hitta kläder jag gillar. Jag tror minsann att jag måste ut i spåret och traska oftare och kanske köpa något glassigt
modemagasin så att jag får koll på vad man ska ha på sig i höst! Förresten... dörresten det sista lär ju riktigt tråkigt eftersom jag inte ens är särskilt intresserad! Kanske får anlita en personal shopper istället...

Tove och Frank softar när deras mammor shoppar. Nej, det var ingen medveten matchning av kläderna... men visst är de söta!

Inga kommentarer: