31 augusti 2010

Gnällfia

Vi har en gnällig tjej här hemma just nu! Hon gallskriker inte men det är nästan konstant gnäll! Tidigare har ju Tove varit som en solstråle mest hela tiden men sista två veckorna har hon varit mycket mer retlig. Ligga själv och leka går bara någon gång per dag och för det mesta vill hon att man ska hålla henne. Idag har vi varit uppe sedan 07.30 och jag har knappt fått sitta ner och äta frukost ens. Då fick jag äta lite yoghurt med henne i famnen. Annars vill hon inte att jag ska sitta still och hålla henne utan jag ska gå runt. Så babybjörn fick åka på och Tove fick sitta framåt i den vilket gjorde henne ganska nöjd. Jag lyckades till och med bädda och plocka in i diskmaskinen...
Nu har Tove somnat i soffan och jag får en liten stund framför datorn. I eftermiddag ska vi träffa föräldragruppen på BVC, får hoppas att humöret är lite bättre då!

Inga kommentarer: