06 augusti 2010

Smile!

Vår lilla älskling!

Nu är vi hemma igen efter att ha spenderat drygt en vecka i Halmstad. Det har verkligen varit underbart mysigt att umgås med familjen. Det enda som saknades var ju såklart att Camilla, Fredrik, Emma och Astrid inte var där. Däremot hade vi besök av Acke och Ellinor och även Erika och Vilda.

Jag, Daniel och Tove var i Ullared och jag gissar att det var sista gången jag får med Daniel dit... iallafall mitt på sommaren en dag då det regnar..! Dåligt väder har ju en tendens att locka ännu mer folk än normalt. Tove var duktig, hon sov en del men var även vaken en bra stund och tyckte att det var helt ok att shoppa. Strålande humör! Hon verkade inte heller misstycka när jag fick amma henne sittandes på en hylla med uppblåsbara djur och pooler eller när vi bytte blöja i barnvagnen.

Under senaste 10 dagarna har vi fått lite nya nattrutiner... Det är faktiskt så att Tove överraskade mig med att sova till 6 när vi kom ner till Halmstad. Sen har hon fortsatt med det alla nätter förutom en! Tidigare brukade hon vakna vid 3-4 och sen vid 6-7 så nu kan jag bara hoppas på att Tove tycker att det är lika skönt som jag att hon sover längre.

Smilgropar?

Ikväll har Tove varit en liten solstråle! Hon har varit glad och pratat en massa i säkert två timmar. Nere i Halmstad nämde pappa att han tyckte att det såg ut som om Tove hade smilgropar. Sen när vi var hos farmor sa hon samma sak. Ikväll när hon har skrattat åt oss så syns det ganska tydligt. Jättegulligt! Vi får se om de stannar kvar.

Inga kommentarer: