16 augusti 2010

Båtliv

Lånad bild av trimaranen

I helgen var jag iväg på kick-off med jobbet. Det är första gången jag lämnat Tove så länge! Men det gick bra och Daniel och Tove har haft det riktigt mysigt på egen hand. Och jag hade ju faktiskt inte förväntat mig något annat för Daniel är så himla bra! Här finns Daniels rapport!

Det var kul att träffa alla kollegor igen! Vi åkte från kontoret och ut till Vaxholm där två ribbåtar från Whyshore väntade. Båtarna tog oss ut till Sandhamn i en fart på ca 45 knop! Det var helt underbart och bäst var när vi fick hoppa på vågorna från vaxholmsbåtarna!

Väl framme på Sandhamn blev det med båtliv. Vi åkte ut med en Trimaran i drygt en timme! Det var en helt underbar känsla! Båten har en maxfart på 43,7 knop men det blåste inte så mycket så vi var "bara" uppe i drygt 20. Mellan delarna av skrovet på trimaranen finns det hårt spännt nät som man satt på och hade vattnet rakt nedanför!

På kvällen blev det champagne och middag och sen lite party... Men ovan vid alkohol som jag är tog jag det lugnt... Tråkigt kanske men det kändes dock som ett bra beslut när det var dags att åka hem dagen efter. Jag hade dock lite svårt att sova men det var nog för att det kändes konstigt att vara borta från Tove och för att jag saknade henne! Gissa om det var skönt att komma hem igen! :)

Inga kommentarer: